Back



Canadian Institutes of Health Research (CIHR) / Instituts de recherche en santé du Canada (IRSC)



The Canadian Institutes of Health Research (CIHR) is the Government of Canada's health research investment agency.

CIHR was created in 2000 under the authority of the Canadian Institutes of Health Research Act. It is an independent agency and is accountable to Parliament through the Minister of Health.

Its mission is to create new scientific knowledge and to enable its translation into improved health, more effective health services and products, and a strengthened Canadian health care system.

Composed of 13 Institutes, CIHR provides leadership and support to health researchers and trainees across Canada.

CIHR is part of the Health Portfolio which supports the Minister of Health in maintaining and improving the health of Canadians. For more information on the Health Portfolio, visit Health Canada.

http://www.cihr-irsc.gc.ca


-------------------------------------------------------------------------------

Les Instituts de recherche en santé du Canada (IRSC) sont l'organisme du gouvernement du Canada chargé d'investir dans la recherche en santé.

Les IRSC ont été créés en 2000 en vertu de la Loi sur les Instituts de recherche en santé du Canada. Ils sont un organisme indépendant qui rendent compte au Parlement par l'entremise de la ministre de la Santé.

Leur objectif est de créer de nouvelles connaissances scientifiques et d'en favoriser l'application en vue d'améliorer la santé, d'offrir de meilleurs produits et services de santé, et de renforcer le système de soins de santé au Canada.

Composés de 13 instituts, les IRSC offrent leadership et soutien à des chercheurs et à des stagiaires en santé dans tout le Canada.

Les IRSC font partie du portefeuille de la Santé et aident le ministre de la Santé à maintenir et à améliorer la santé des Canadiens. Pour de plus amples renseignements sur le portefeuille de la Santé, visitez le site Web de Santé Canada.

http://www.cihr-irsc.gc.ca